6 بهمن 1394
شماره خبر: 157391

شهردار کرج در خصوص نحوه استفاده استخر سازمان قطار شهری تذکر گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهردار کرج در خصوص نحوه استفاده استخر سازمان قطار شهری تذکر گرفت


در صحن علنی شورای شهر کرج، شهردار کرج در خصوص نحوه استفاده استخر سازمان قطار شهری توسط برخی مدیران تذکر گرفت.
جلسه علنی شورای شهر کرج برگزار و با تصویب سه لایحه و دو تذکر به شهردار کرج خاتمه یافت. در این جلسه شهردار در خصوص نحوه استفاده استخر و سونای سازمان قطار شهری کرج از شوراییان تذکر گرفت. روح الله کیان عضو شورای شهر در این رابطه با لحنی گلایه آمیز عنوان کرد: چرا باید استخر و سونا ویژه برخی مدیران دایر شود؟ چه کسی همچنین حرفی زده است؟ در حالی که دولت برای خرج شهر، به ما اعتبار داده است. علی ترکاشوند، شهردار کرج نیز ضمن قبول این تذکر گفت: حتما برخورد خواهد شد چرا که مراحل باید طی و اجازه استفاده از استخرهای سازمان قطار شهری کرج برای غیر صادر شود. تذکر بعدی در خصوص اتمام قرارداد سازمان میادین و میوه تره بار با شرکت «کیمیا صید دانه» و انقضای اعتبار آن بود که شوراییان خواستار دستور مقتضی و اقدام شهرداری نسبت به اعلام قرارداد و پاسخ مناسب شدند. بررسی لایحه شهرداری به شرح جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و صدور پروانه املاک مشاعی، اولین لایحه ای بود که در جلسه علنی امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
توضیحات شهردار کرج در خصوص ۲ مناقصه میلیاردی

در این رابطه پیش از رای گیری، شهردار کرج به ارائه توضیخاتی پرداخت و گفت: آیین نامه حفظ سرانه های خدماتی اقدامی بسیار ارزنده بود که به موجب آن از دلخواه شدن و اعمال سلیقه در توافقات جلوگیری به عمل آمد. ترکاشوند افزود: استناد به ماده ای که توسط دیوان عدالت لغو شده خلاق قانون است اما توافقات موردی منعی ندارد.این لایحه پس از رای گیری در صحن علنی شورا با اکثریت آرا به تصویب رسید. شوراییان در ادامه لایحه شهرداری به شرح تکمیل عملیات عمرانی دانشکده علوم و فنون دانشکده آتش نشانی واقع در خط چهارم حصار با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال و بازه زمانی ۳۰ ماهه را بررسی کردند. در این راستا امیرحسام عباسی یکی از اعضای شورای شهر کرج، به طرح سوالی از شهردار پرداخت و بیان کرد: درحالی که بررسی پروژه دانشکده هنوز در کمیسیون عمران جریان دارد و در شورا به تصویب نرسیده، چگونه شهرداری مناقصه برگزار کرده است؟ وی در ادامه افزود: سوال دوم نیز در رابطه با مناقصه ۳۵۰ میلیارد ریالی دیگری است که با روال کاملا قانونی برگزار و پیمانکاری برنده شد اما همچنان ابلاغ نشده و پیمانکار بلاتکلیف است. شهردار کرج نیز در پاسخ به این سوالات گفت: پروژه دانشکده علوم و فنون امسال اعتبار دارد اما قیمت تمام شده بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال است که برگزاری مناقصه نیز با این شرط بوده که در صورت عدم تصویب لایحه، عملیات اجرایی پروژه با میزان اعتبار همین امسال پیش رود و اگر به تصویب رسید نیز کار با روال بهتری ادامه پیدا کند در هر صورت هیچگونه تعهد مازادی ایجاد نشده است.
لایحه بازگشایی خیابان شهید مطهری تصویب شد
ترکاشوند ادامه داد: در مورد سوال دوم نیز پیمانکار برنده، شخصی است که صلاحیت شرکت در مناقصه را نداشت و حین فرآیند مناقصه با شرکت «آبتوس» کنرسیوم شده است، د واقع ضمانت را پیمانکار برنده آورده اما صلاحیت با شرکت آبتوس است که با توجه به بروز این مشکل، پرونده به حوزه بازرسی ارجاع شد. وی گفت: نظر بازرسی بر این بود که پیمانکار صلاحیت نداشته و ضمانت آن مشکل دارد اما به دلیل اختلاف قیمت پیشنهادی این شرکت با نفر دوم مناقصه و نقش تصمصم گیرنده کمیسیون معاملات، پرونده به این کمیسیون ارجاع شد و در نهایت گفته شد که منعی برای کنرسیوم وجود ندارد و و هم اکنون روال کار در حال انجام است. پس از پایان توضیحات شهردار، لایحه با اکثریت آرا به تصویب رسید. بازگشایی خیابان شهید مطهری نیز آخرین لایحه ای بود که در صحن علنی شورا به رای گذاشته شد و مورد تصویب قرار گرفت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود