2 تیر 1395
شماره خبر: 165092

مقابله با ریزگردها نیازمند اقدام و عمل است نه شعار و سخنرانی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مقابله با ریزگردها نیازمند اقدام و عمل است نه شعار و سخنرانی


رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: پر واضح است که ریزگردها صرفاً منشاء خارجی ندارند و سازمان حفاظت محیط زیست باید سهم خود در رفع این معضل را بر عهده بگیرند و به دنبال مقابله با این پدیده فراملی باشند.
محمود دادگو با اشاره به تشدید طوفان ریزگردها در شهرهای البرز و تهدید سلامتی شهروندان به دنبال افزایش ذرات معلق هوا، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از منابع آب زیرزمینی دچار خشکیدگی شده اند که به دنبال آن، پدیده فرسایش خاک و بیابان زایی تشدید شده و فرصت مناسبی برای تشکیل کانون های ریزگرد فراهم آمده است. وی با بیان اینکه با کاهش رطوبت خاک و خشکیدگی و تَرک تَرک شدن پوسته زمین به ویژه در دشت های استان یا مناطقی که در آنجا خاک از کیفیت پایین تری برخوردار است، شاهد تمایل ذرات شن و ماسه به همراه شدن با جریان بادها می باشیم، گفت: طوفان های ریزگرد موجب خانه نشینی کودکان، سالمندان و بیماران ریوی شده و همچنین سلامت دیگر شهروندان را نیز به مخاطره انداخته اما متاسفانه هنوز اقدام خاصی برای مقابله با آن صورت نپذیرفته است. این مسئول شهری دپوی غیراستاندارد شن و ماسه در معادن شهرستانهای شهریار و ساوجبلاغ را نیز عامل دیگری در راستای ایجاد کانون های ریزگرد در استان معرفی و عنوان کرد: گرچه ما خواهان تعطیلی این معادن نیستیم اما اصرار داریم که سازمان های متولی در خصوص رعایت استانداردها و دپوی محصولات در ارتفاع مجاز تذکرات لازم را به صاحبان معادن ارائه دهند و مانع از ایجاد شرایط نامناسب گردند.
مقابله با ریزگردها نیازمند اقدام و عمل است نه شعار و سخنرانی
رئیس پارلمان محلی کرج با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست در احیای تالاب ها و دریاچه ها بیشتر جنبه نمایشی دارد و در سالهای گذشته که سد امیرکبیر به پایین ترین سطح ممکن طی دهه های اخیر رسیده بود، اراده ای برای احیای آن وجود نداشت، گفت: مقابله با ریزگردها نیازمند اقدام و عمل است نه شعار و سخنرانی. دادگو اظهار داشت: عربستان، کویت، بحرین، اردن و عراق به عنوان چند کشور خشک و بیابانی که توجه لازم را به حوزه محیط زیست ندارند، عامل اصلی ایجاد کانون های ریزگرد در استانهای جنوبی کشور می باشند که باید خسارت ها و هزینه اجرای طرح های مرتبط با این حوزه از آنها اخذ شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود