23 شهریور 1393
شماره خبر: 129270

مدیریت بحران آب در کشور نیازمند برنامه است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مدیریت بحران آب در کشور نیازمند برنامه است


معاون وزیر کشور تصریح کرد: تغییر شرایط اقلیمی واقعیت کشور است که اول باید آن را بپذیریم و سپس بااستفاده از امکانات ،دانش و کارشناسان آن را مدیریت کرد.
اسماعیل نجار درجلسه«شورای هماهنگی مدیریت بحران استان» که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، ضمن اشاره به قداست کار در حوزه مدیریت بحران، کمبود اعتبارات از سرفصل مدیریت بحران را دغدغه سراسر کشور دانست و اظهارداشت: 86 درصد اعتبارات در این بخش ملی و 14 درصد استانی است بنابراین باید کمبودها را با هنر مدیریت جبران کرد.
شناسایی و هماهنگی ظرفیت ها، هنر مدیریت بحران است
نجار با اشاره به ماهیت مدیریت بحران، ادامه داد: بر اساس قانون مدیریت بحران کشور، هنر ما مدیران در فرمانداری ها، بخشداری ها، دهستان ها باید ضمن شناسایی ظرفیت ها، هماهنگی ابزارها در شرایط بحرانی است. معاون وزیرکشور با بیان اینکه در حال حاضر امکانات کشور در این حد است، وجود برخی موانع همچون بافت های قدیمی بیمارستانی، مدارس فرسوده و... را متوجه دستگاه ها متولی امر دانست.
بحران آب را باید پذیرفت و مدیریت کرد
نجار در بخش دیگری بحران آب را در کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: تغییر اقلیم، واقعیتی در کشور است که اول باید آن را بپذیریم و سپس با امکانات ،دانش و کارشناسان مدیریت کنیم. وی با بیان اینکه داشتن برنامه در حوزه مدیریت بحران امری ضروری است، افزود: در حوزه بحران با کمبودهایی مواجه هستیم، اما بیشترین مانع نداشتن برنامه ای جامع در این بخش است، لذا اگر برنامه های خود را به دولت ارائه دهیم می توانیم ضمن برطرف ساختن کمبودها، اعتبارات لازم را نیز دریافت کنیم. نجار تصریح کرد: برخی از تجهیزات مورد نیاز ممکن است تا مدت ها به کار نیاید و هزینه نیز باشد، از این رو دولت خود نسبت تأمین تجهیزات سنگین اقدام و در صورت نیاز در اختیار استانها قرار می دهد.
زلزله در کلانشهرها، امنیت ملی را به مخاطره می اندازد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه ضمن اشاره به مخاطرات طبیعی نظیر؛ سیل، طوفان و...افزود: در بین کلیه حوادث طبیعی، زلزله در کلانشهرها، امنیت ملی را به مخاطره می اندازد و مدیریت این حادثه قطعاً در بین تمامی حوادث از جایگاه بالاتری برخوردار است. وی در این رابطه ضرورت نظارت بر ساخت و سازها و استحکام بناها را مهم خواند و تصریح کرد: افزایش نظارت ها بر نظام مهندسی ، تصویب طرح کمیسیون ماده 100 و آموزش مردمی را ضروری دانست. شایان ذکراست، در ابتدای این نشست نیز فرمانداران و تعدادی از مدیران استان به بیان دغدغه ها و موانع موجود ناشی از عدم وجود پایگاه های امداد جاده ای در مدخل ورودی استان،استانداردسازی آتش نشانی ها، ایجاد مراکز پشتیبانی هلال احمر، اندیشیدن تدابیری برای لاگن های پر شده فاضلاب شهری،ساخت و سازهای غیرمجاز، بحران کمبود فضاهای آموزشی و.. پرداختند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود