22 آبان 1393
شماره خبر: 131677

نقد رسانه ها موجب سازندگی جامعه و پاسخگو بودن مدیران است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نقد رسانه ها موجب سازندگی جامعه و پاسخگو بودن مدیران است


استاندار البرز نقد منصفانه رسانه ها را موجب سازندگی در جامعه دانست و تصریح کرد: مدیران بدون نقد، گویی در اتاقی دربسته و بدون نظارت تصمیم گرفته اند البته نیاز است که رسانه ها نیز اطلاعات خود را همراه بروز رسانی کنند تا به بهترین نحو ممکن رسالت خود را به انجام برسانند.
سیدحمید طهایی در دیدار با حسین انتظامی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور، به نقش مطبوعات و رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه اشاره کرد و دیدگاه خود از نقد را اینگونه تببین کرد: نقد موجب سازندگی است اما همواره باید از بیرون نگاه کنترل کننده وجود داشته باشد، معتقدم در جامعه باید نقد وجود داشته باشد. وی با بیان اینکه همواره در جمع فرهیختگان جامعه حضور پیدا کرده و از نقدهای آنان بهره مند می شوم، افزود: به عقیده من نقد سازنده می تواند سازندگی در امور را به همراه داشته باشد و در نهایت موجب پاسخگویی مسئولان و مدیران خواهد بود. راستاندار البرز با تأکید بر اینکه نباید نقد را از جامعه گرفت، تصریح کرد: اگر مدیران بدون نگاه رسانه ها فعالیت کنند باید گفت در اتاق های دربسته ای که هیچ ناظری بر آنها نظارت ندارد تصمیم می گیرند و قطع به یقین اینگونه تصمیم ها آثار مطلوبی در بر نخواهد داشت. طهایی در ادامه ضرورت نظارت بر رسانه ها و تحلیل محتوای مطالب منتشر شده را نیز به منظور نیل به اهداف حرفه ای رسانه، مهم خواند و گفت: به جهت گستره انتشار محتوای رسانه ها در سطح ملی و فراملی،تحلیل ها باید همواره درست و اصولی باشد، گاهی اوقات تیترهایی نامناسب انتخاب می شود که در سطح ملی نیز منتشر می شود همین امر بر نزول سطح کیفی رسانه دامن زده و کیفیت کار را پایین می آورد. وی آموزش را جزو جدایی ناپذیر فعالیت در رسانه دانست و تصریح کرد: رسانه ها باید همواره آموزش و بروز رسانی اطلاعات خود را در دستور کار قرار دهند تا در این مسیر رسالت حرفه ای خود را به بهترین نحو ممکن اجرایی سازند.
*البرز برخوردار از ظرفیت های رسانه
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور نیز در ادامه این دیدار، فعالیت رسانه های البرز را مطلوب خواند و گفت: البرز در حوزه رسانه ، از ظرفیت های مناسبی برخوردار است و فعالیت های فرهنگی استاندار البرز در رسانه ها مشهود بوده است. وی افزود: جشنواره مطبوعات فرصتی را ایجاد کرد تا رسانه ها بازنگری بر توانایی ها و قابلیت های خود داشته باشند. سیدموسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز در ادامه این دیدار برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان البرز را نیز برگرفته از این دیدگاه دانست و گفت: این جشنواره با هدف ارتقاء سطح کیفی فعالیت رسانه های استان برگزار شد و در کنار آن با برگزاری کارگاه های آموزشی، مبانی حقوقی رسانه نیز مورد تشریح و تبیین قرار گرفت. بنا بر اظهارات حسینی کاشانی، استان البرز در حال حاضر با 26 نشریه فعال، 2 روزنامه و تعدادی هفته نامه و ماهنامه تخصصی فعالیت دارد که برخی در سطح کشور نیز چاپ و انتشار دارند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود