17 مرداد 1395
شماره خبر: 167824

خبرنگاران با انعکاس پیشرفت ها امید را در دل مردم افزایش دهند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

خبرنگاران با انعکاس پیشرفت ها امید را در دل مردم افزایش دهند


رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نماینده مردم کرج، گفت: خبرنگاران پیشرفت های کشور را به خوبی اطلاع رسانی کنند تا امید در دل مردم افزایش یابد.
محمد جواد کولیوند درآیین جلیل ازخبرنگاران در بیمارستان حضرت مریم (س) در کرج، افزود: چنانچه در طرح تحول سلامت دریک سال دو هزار تخت بیمارستانی در کشور راه اندازی شد، اما در البرز درمدت زمان 17ماه 720 تخت به تخت های بیمارستانی افزوده شد. وی تاکید کرد: این اقدامات موثر را باید به مردم اطلاع رسانی کرد و خبرنگاران افراد نخبه ای هستند که باید القابی یک سویه استفاده نکنند و در مسیر یک جریان خاص قرار نگیرند. کولیوند افزود: دسترسی به اطلاعات از حقوق مهم برای مردم است که این مهم از سوی خبرنگاران و تلاشگران عرصه اطلاع رسانی محقق می شود. رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: مردم از طریق حرفه خبرنگاری از وضعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور و خارج از آن مطلع می شوند و از این طریق به حق خود که آگاهی و دانستن است دست می یابند. وی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که با کمترین زمان ممکن اطلاعات در سراسردنیا انتشار یافته و خبرگزاری ها و رسانه ها با تبادل اطلاعات زمینه را برای دسترسی قوی به اطلاعات فراهم کرده اند. کولیوند افزود: بنابراین وظیفه خطیر برعهده خبرنگار است که چند نکته راباید در نظر بگیرد. وی گفت:اولین نکته آن است که در انتشار اخبار باید به گونه ای عمل کرد که تیتراخبار مخاطب را جذب و متحول سازد. نماینده کرج اضافه کرد: امروز تشویق بیش از تنبیه اثر مثبت دارد، اما شمار قابل توجهی از خبرگزاری ها با جملات منفی به دنبال جذب طرف مقابل هستند. وی خاطرنشان کرد: درصورتی که اگر علت ها را دنبال کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود و برخی از اطلاعات انتشار یافته هدفمند بوده و اشکال نیز دارد . نماینده مردم کرج درادامه به بحث استان البرز پرداخت و افزود: البرز دوران گذر از شهرستان به استان را طی می کند که باید ضمن استمرار در کار ،خستگی ناپذیر و مسئولیت پذیری داشت . نماینده مردم کرج اضافه کرد: انتقادات سازنده اشکالی ندارد اما باید به سمتی رفت که برای توسعه هرچه بیشتر جامعه نقاط قوت را تقویت کرد .
وی درادامه به بحث اصلاح قانون احزاب پرداخت و گفت: این قانون به دلیل داشتن یک اشکال به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده است . کولیوند با بیان اینکه در کشور ما حزب نیست گفت: ما امروز شاهد تفکرات اصلاح طلبی و اصولگرایی هستیم و تندروی در هر کدام از این تفکرات معنایی ندارد . وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: دین اسلام دین اعتدال است که باید با پرهیز از تندرویها در جهت تحقق اهداف جامعه اسلامی گام برداشت . نماینده مردم کرج در ادامه به اشکال امروز جامعه رسانه ای پرداخت و افزود: امروز اشکال عمده ای که در این عرصه مشاهده می شود آن است که حرفها در مطبوعات زده می شود و همین امر سبب شده تا مردم گیج شوند . وی گفت: جامعه به خبرنگاران اعتماد دارد باید آن را توجیه کنیم و با وحدت و یک مجموعه واحد شدن به وظایف خود برای تامین رضایت مردم عمل شود .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود