21 آبان 1395
شماره خبر: 169594

مردم برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوای البرز به میدان بیایند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مردم برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوای البرز به میدان بیایند


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه 2 روز آینده هوای استان از لحاظ آلودگی در وضعیت هشدار قرار دارد، گفت: مردم باید برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوای استان به میدان بیایند.
مهدی مهرور خاطرنشان کرد: با توجه به پایداری هوا، ادامه این فرآیند می تواند شرایط را بدتر کرده و هوای استان در وضعیت اضطرار هم قرار گیرد. اما مردم می توانند با همکاری بیشتر از این موضوع جلوگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند در این دو روز حتی الامکان خودروهای شخصی خود را از خانه خارج نکنند و برای عبور و مرور از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند که این اقدام می تواند کمک بزرگی به کاهش آلودگی هوای استان داشته باشد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین گفت که در این 2 روز باید پلیس نیز به طور ویژه از تردد خودروهای دودزا جلوگیری کند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز جمعه شب به خبرنگار ایرنا اعلام کرد که وضعیت کیفی هوای استان البرز در 2 روز آینده در وضعیت هشدار قرار دارد. حسین محمدی با اشاره به پایداری هوا و وارونگی دما در طول 2 روز آینده، افزود: با توجه به افزایش غلظت آلاینده ها ضروری است تا دستگاه های مربوطه با هر نوع منبع آلاینده هوا در سطح استان برخورد کنند. وی اظهار داشت: غلظت آلاینده های هوا از بعد از ظهر امروز به علت پایداری هوا و وارونگی دما رو به افزایش گذاشت و تا ساعت 20 امشب به مرز 180 ppm رسید که بنا به گزارش هواشناسی این شرایط تا دو روز آینده ادامه خواهد داشت. محمدی به افراد مسن، خردسال و افرادی که ناراحتی ریوی و قلبی دارند توصیه کرد تا حد امکان از فعالیت و تردد غیر ضرور در بیرون از منزل خودداری کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود