24 آذر 1395
شماره خبر: 171372

روش های آموزشی باید با عشق به یادگیری همراه شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

روش های آموزشی باید با عشق به یادگیری همراه شود


مشاور سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور،چگونگی برخورد معلم با دانش آموزان را در کلاس درس مهم ارزیابی کردو گفت: روش های آموزشی در مدارس و کلاس ها باید با عشق به یادگیری همراه شود.
ابوالفضل سعیدی در نشست تخصصی «فراگیرسازی آموزش وپرورش برای دانش آموزان بانیازهای ویژه » برای معاونین اداره کل ، معاونین و کارشناس مسئولان آموزشی ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش البرز در کانون فرهنگی - تربیتی شهید فهمیده کرج افزود: امروزه تجربه نشان داده که اگر عشق به یادگیری نباشد هیچ نظام آموزشی نخواهد توانست زمینه های رشد را بوجود آورد.
وی ادامه داد: تا زمانی که عطش یادگیری یا به تعبیری عشق به یادگیری در دل دانش آموزان کشوربه جودنیاید، اجرایی شدن بهترین روش های تعلیم و تربیت در مدارس فایده ای ندارد. وی اظهارکرد : برای فراگیر کردن دانش در کشور باید عشق به یادگیری را در نسل آینده بوجود آوریم تا شاهد رشد شاخص های آموزشی در جامعه باشیم. سعیدی با اشاره به اینکه نوع نگاه به فراگیر شدن و نیازهای ویژه دانش آموزان نگاه درستی نیست خاطرنشان شد: باید مدیران مطالعاتی را در مورد بنیان های نظری 'فراگیر شدن' داشته باشند تا زمینه مناسب برای ایجاد یک دید درست در مورد این مساله فراهم شود. وی یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش را روشن کردن شعله یادگیری در دل نسل آینده عنوان کرد و یادآور شد: امروزه تجربه نشان می دهد که برای فراگیر کردن دانش در کشور باید عشق به یادگیری را در نسل آینده بوجود آوریم. مشاور سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در هزاره سوم یکی از هدف های آموزش و پرورش در جهان' یادگیری در سراسر زندگی ' را تشکیل می دهد اظهار کرد: اگر چنین اتفاقی روی دهد می توان به توسعه در تمام حوزه ها امیدوار بود و جامعه ای دانش بنیان ایجاد خواهد شد. سعیدی به برنامه جهانی آموزش و پرورش 2030-2015 پرداخت و افزود:براساس این برنامه دانش آموزان در طیف های مختلف طبقه بندی شده اند. وی در این نشست تخصصی درزمینه گروه های مختلف کودکان دارای نیازهای ویژه آموزش و پرورش ،اصول مهم در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان ، علل احتمالی دشوارهای عمومی یادگیری ، سیر تغییر نگرش ها در مورد تفاوت های فردی ، مبانی فراگیر سازی ، راهبردهای پذیرفته شده در فراگیر سازی آموزش و پرورش و ضرورت اجرای آن نکات مختلفی را بیان کردند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز نیز در این نشست بر لزوم توجه به آموزش تلفیقی –فراگیردر استان اشاره کردند و هماهنگی بین تمام بخش ها درزمینه رفع موانع و مشکلات دانش آموزان دارای نیاز ویژه را خواستار شد. حسن نوروزی افزود: آموزش به همه کودکان ، نوجوانان و جوانان با توجه به تفاوت های فردی در نظام آموزش عادی ضروری است . وی از اختصاص معلم رابط برای دانش آموزان تلفیقی و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه معلمان تلفیقی ، بازدید مستمر از مدارس تلفیقی در این استان خبرداد و افزود: به منظور افزایش اطلاعات و آگاهی معلمین رابط برنامه جامع اقدام پژوهی با موضوع آموزش تلفیقی – فراگیر درالبرز برگزار شد. وی اضافه کرد : در زمان حاضر228 دانش آموز آسیب دیده شنوایی ،71 دانش آموز آسیب دیده بینایی و 160 دانش آموز دچار معلولیت جسمی و حرکتی در مدارس عادی بصورت تلفیقی مشغول تحصیل هستند. البرز 3 هزار دانش آموز استثنائی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود