31 شهریور 1394
شماره خبر: 149597

پدران‌ومادرانی که آسمانی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

پدران‌ومادرانی که آسمانی شدند


دیدن پدری که باگذشت سالها وقتی از فرزندان شهیدش می‌گوید به پهنای صورت اشک می‌ریزدآسان نیست وقتی ازلحظه شنیدن خبر شهادت فرزندانش می‌گوید اشک‌هایش را پاک می‌کند می‌گوید باید از کشور دفاع می کردیم.
امروز سی و یکم شهریور ماه سال یکهزار و سیصد و نود چهار است و سال ها است از آغاز جنگ تحمیلی از سوی عراق و هشت سال دفاع مقدس می گذرد. این روزها خیابان ها و کوچه های شهر حال و هوای دیگری دارند و بوی آن سال‌ها به مشام می رسد. امروز روز بزرگی است برای همه کسانی که عاشقانه به میهمن عزیزمان ایران عشق می ورزند امروز بیشتر از روزهای دیگر سال به خاطرات مردان و زنانی فکر می کنیم که با توکل به خدا اجازه تعرض دشمن به یک وجب خاک کشور را ندادند. امروز خیلی از آنها رفته اند و ما مانده ایم و خاطراتشان. امروز همه به احترام رشادت های دلیرمردان و شیرزنان میهنمان می ایستیم، به از خودگذشتگی هایشان افتخار می کنیم چرا که آنها بر خاک و خون غلتیدند تا به ما درس آزادگی و مقاومت بیاموزند. از چندین ماه پیش برای امروز برنامه ریزی کرده ایم تا ما هم به نوبه خود یادی کرده باشیم از خانواده های شهیدان استان. دیدن تصاویر پدری که با گذشت سال‌ها وقتی از فرزندان شهیدش می گوید به پهنای صورت اشک می ریزد کار آسانی نیست وقتی از لحظه شنیدن خبر شهادت مجید و محمد می گوید مکث می کند قطرات اشکش را با دستمال جیبی اش پاک می کند و نفسی می کشد و دوباره ادامه می دهد «در خانواده وظیفه می دانستیم که جبهه برویم و از کشور دفاع کنیم». مادر شهیدان مجید و محمد فرهنگ از فرزندان خود می گوید: شهید مجید فرهنگ در سال ۱۳۴۷ در كرج متولد شد دوره تحصیلات راهنمایی خود را در مدرسه سوم شعبان سپری كرد و در دبیرستان شهید رجایی در سال چهارم رشته ریاضی ـ فیزیك مشغول تحصیل شد. حاجیه خانم قاسمی در ادامه می گوید: مجید از دانش آموزان ممتاز بود با اینكه بیشتر مدت سال تحصیلی را در جبهه می گذراند اما در امتحان‌های آخر سال خیلی موفق بود. مادر شهیدان فرهنگ می‌افزاید: مجید عضو فعال انجمن اسلامی مدرسه و بسیج پایگاه شهدا بود. به‌طوری‌که بیشتر اوقات خود را صرف خدمت به بسیج می‌کرد به ورزش تکواندو علاقه داشت به‌طوری‌که در پایگاه بسیج نیز این ورزش را آموزش می‌داد. حاجیه‌خانم قاسمی ادامه می‌دهد: در سال ۱۳۶۲ كه مصادف با شهادت برادرش (محمد) بود به جبهه رفت و در عملیات‌های والفجر ۸، عاشورای۳، كربلای ۵ حضور داشت و در عملیات‌های والفجر ۸ و عاشورای ۳ به ترتیب از ناحیه دست‌وپا مجروح شد. همچنین در كربلای ۱ شیمیایی شد. این مادر شهید می‌گوید: در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات‌ كربلای ۵ در منطقه شلمچه به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهادت را نوشید. وی در ادامه به فرازی از وصیت‌نامه فرزند شهیدش (محمد فرهنگ) اشاره می‌کند و می‌گوید: محمد در بخش‌هایی از وصیت‌نامه‌اش نوشته است به‌هیچ‌وجه خدا را فراموش نكنید و همیشه به یاد خدا باشید و به یارى خدا سعى كنید كه همیشه و همه كارهایتان براى خدا باشد.شهید محمد فرهنگ در تاریخ ۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۴۵ در قریه چهاردانگه از توابع شهرستان کرج در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان هستی گشود در سن هفت‌سالگی برای کسب علم و دانش وارد مدرسه شد و شروع به تحصیل کرد دوره‌های ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا با موفقیت به اتمام رساند.
پیکری مطهر که پس از ۱۳ سال به میهمن بازگشت
وی به علت نبود امکانات به کرج آمدند و تحصیلاتش را در کرج ادامه داد در جریان‌ها و حرکت‌های مردمی فعالیت زیاد داشت و ضمن درس به کارهای تبلیغاتی هم می‌پرداخت و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عضویت بسیج درآمده و صبح درس می‌خواند و شب‌ها را در بسیج به دفاع می‌پرداخت در پی شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران طاقت نداشت تا ببیند که دشمنان به مرزوبوم اسلامی تجاوز می‌کنند. در نتیجه تحصیل را رها کرده و بعد از طی یک دوره آموزش نظامی به‌سوی میدان‌های پیکار شتافت تا اینکه سرانجام در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات غرورآفرین والفجر یک در منطقه عملیاتی فکه براثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش مدتی در منطقه زیر آفتاب سوزان فکه به‌جا ماند و در سال ۷۵ به میهن اسلامی رجعت داده شد و در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد. بنیاد شهید استان البرز در خصوص این شهیدان گرنقدر چند حلقه فیلم های در اختیارمان قرار داد. فیلم ها را نه یک بار بلکه چندین بار می بینیم تا لحظاتی را برای انتشار انتخاب کنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود