20 تیر 1394
شماره خبر: 145357

آموزش ضمن خدمت از مؤثرترین ابزارهای مدیران برای مقابله با تغییرات محیطی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آموزش ضمن خدمت از مؤثرترین ابزارهای مدیران برای مقابله با تغییرات محیطی است


شهردار کرج با تاکید بر ارتقاء سطح دانش شاغلان فعال در مجموعه دستگاه های اداری به ویژه مدیریت شهری که سطح بالایی از نیازهای مردمی را مرتفع می کند، گفت: آموزش ضمن خدمت یکی از مؤثرترین ابزارهای مدیران برای مقابله با تغییرات محیطی بوده و ضامن ارائه مناسب خدمات در شهرداری است.
علی ترکاشوند با بیان اینکه هم اکنون جامعه در عصر تغییر و تحولات لحظه ای قرار دارد، عنوان کرد: از ویژگی های جوامعی که در عصر تغییر و تحول قرار دارند حرکت به سمت فراصنعتی شدن است؛ بی شک باید بتوان واکنش های مناسبی را برای حرکت در این مسیر که پویایی و فعال بودن در همه عرصه ها لازمه آن است، پیش بینی و انجام داد. این مسئول ارشد شهری در تشریح ویژگی های فراصنعتی شدن عنوان کرد: از جمله این ویژگیها این است که جوامع فرا صنعتی به ندرت روزی را بدون نوآوری در جهان علوم و فنون و تکنولوژی می‌گذرانند؛ این موضوع خود حاکی از آن است که برای قرار گرفتن در این جامعه باید با تغییرات همسو شد. ترکاشوند اضافه کرد: برای همسو شدن با این تغییرات؛ اهمیت، لزوم و خواص آموزش بیشتر از گذشته برجسته می شود؛ در مجموعه ای چون شهرداری نیز که بالاترین سطح تعاملات با مردم را در همه عرصه ها دارد، موضوع آموزش و پرداختن به آن بیشتر احساس می شود. بر این اساس موضوع آموزش تحت عنوان "آموزش های ضمن خدمت" در مجموعه شهرداری کرج به عنوان یک اولویت که ارتقاء خدمت رسانی را به دنبال دارد، دیده می شود.
آموزش ضمن خدمت نوعی مدیریت است
شهردار کرج در ادامه با اشاره به اعتقاد برخی کارشناسان و جامعه شناسان در خصوص مبحث آموزش و لزوم جاری کردن آن در سیستم مدیریت شهری، عنوان کرد: مبحث آموزش به اعتقاد بسیاری از کارشناسان به اندازه ای است که برخی عقیده دارند، "آموزش در حقیقت خودِ مدیریت "است. ترکاشوند، افزود: با توجه به مباحث ارائه شده می توان به این نتیجه رسیدکه بدون آموزش کارکنان، پایه های مدیریت هم متزلزل می‌شود و به مخاطره می‌افتد؛ این موضوع خود اهمیت و جایگاه آموزش در سطح مجموعه های مدیریتی را دو چندان می کند. به گفته وی، با توجه به اینکه مدیران خود یکی از کارکنان محسوب می‌شوند مورد فوق اهمیت و ضرورت آموزش آنان را آشکار می‌سازد؛ از سوی دیگر مدیران می توانند با کسب آموزشهای مطلوب در ایجاد انگیزه در کارکنان بسیار مؤثر باشند و از این نظر ضرورت آموزش آنان مضاعف می‌شود. ترکاشوند، هدف از جاری کردن رویکرد آموزش در ساختار مدیریت شهری را ارتقاء سطح دانش پرسنل و به تبع آن به روز شدن اطلاعات آنها دانست و افزود: با تحقق این مهم خدمات پیش بینی شده در سطح مناسبی به شهروندان ارائه می شود و به دنبال آن نیز شهروندان از دریافت خدمات رضایت خاطر بیشتری دارند. وی در پایان گفت: با پرداختن به موضوع آموزش در همه زمینه ها اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، شهری و شهروندی و... جامعه شهری با تغییر و تحولاتی که بروز آن در سطح جامعه اجتناب ناپذیر است، همسو می شود و این خود گامی مهم برای صنعتی و یا فرا صنعتی شدن ساختار جامعه شهری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود