3 مرداد 1395
شماره خبر: 167044

لزوم توسعه تعاملات بین بخشی در ورزش بانوان

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

لزوم توسعه تعاملات بین بخشی در ورزش بانوان


معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان بر لزوم توسعه تعاملات بین بخشی در ورزش بانوان تاکید کرد و از تدوین نظام نامه ورزشی در کشور خبر داد.
ربابه شهریان در نشست مشترک نواب رئیس هیئت های ورزشی استان البرز که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: کیمیا علیزاده ورزشکار البرزی نخبه تکواندو جهان محسوب می شود. شهریان با بیان اینکه حضور مدیرکل وقت البرز فرصت مغتنمی برای توسعه ورزش بانوان استان محسوب می شود، افزود: به طور قطع اگر البرز در بخش ورزش مورد حمایت قرار گیرد، می تواند چشم گیر تر از حال حاضر در عرصه ها حاضر شود. معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان خاطرنشان کرد: اثرگذاری جمعیت بانوان در عرصه های مختلف ورزشی به میزان کل جمعیت کشور است. وی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه های بین المللی ورزش قابل تقدیر است، تصریح کرد: جمعیت آماری بانوان البرزی در رشته ورزش همگانی بیش از آقایان است. شهریان با تاکید بر اینکه در سنوات اخیر رفع تبعیض و ایجاد فرصت متوازن برای توزیع عادلانه منابع بین بانوان و آقایان را شاهد هستیم، گفت: در این سال ها نگاه خاصی به ورزش بانوان صورت گرفته که جای بسی خوشحالی است. معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان تاکید کرد: بدون شک مشارکت حداکثری بانوان در ورزش یکی از اهداف مهم در ورزش زنان محسوب می شود.
کسب ۳۵۰ مدال بین المللی توسط ورزشکاران زن
وی با بیان اینکه استعدادیابی یکی از اولویت هایی است که توسط وزارت ورزش پیگیری و در این خصوص پایگاه هایی در سطح استان ها راه اندازی شده است، گفت: خوشبختانه در کشورهای مسلمان توانسته ایم الگوهای مناسبی را ارائه دهیم. شهریان با اشاره به اینکه ۴۰ رخداد در ورزش بانوان برای نخستین بار در کشور حادث شده است، گفت: کسب ۳۵۰ مدال بین المللی و ۱۷۱ اعزام بین المللی زنان ورزشکار از جمله اقدامات مهم سال گذشته بوده است. معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان تصریح کرد: سال گذشته ۷۵ داور زن ایرانی به مسابقات جهانی و بین المللی اعزام شده است.
شهریان با بیان اینکه اخلاق مداری یکی از مباحث حائز اهمیت و در دستور کار وزارت ورزش در بخش های مختلف است، افزود: کمیته ساماندهی پوشش بر اساس یکی از بندهای شورای سیاست گذاری در حال فعالیت است. وی گفت: نظام نامه ورزشی کشور نوشته شده که این مهم پس از تصویب در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت و باید به این مهم اشاره کرد که خوشبختانه استانداردسازی های خوبی در این رابطه صورت گرفته است. شهریان با تاکید بر اینکه سازمان نظام تخصصی ورزش به عنوان چتر حمایتی برای همه ورزشکاران و فعالان این عرصه محسوب می شود، گفت: تصویب آئین نامه استخدام ورزشکاران قهرمان نقطه قوت و امیدی در این بخش است.
بستر حضور سرمایه گذاران در ورزش بانوان فراهم شود
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان خاطرنشان کرد: زنان کارمند یکی از قشرهای آسیب پذیر هستند که امید است به منظور رفع مشکلات این افراد برنامه ریزی و هماهنگی لازم با استانداری ها صورت گیرد. شهریان با اشاره به لزوم توسعه ورزش بانوان و حمایت از این حوزه مهم، اظهار کرد: در سطح کشور ۴۵ فدراسیون و در استان البرز ۴۳ هیئت ورزشی در بخش بانوان فعال است. وی با تاکید بر لزوم توسعه تعاملات بین بخشی به ویژه در حوزه ورزش بانوان، گفت: عدم حمایت از بخش خصوصی یکی از مشکلات بارز بخش ورزش بانوان محسوب می شود. معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان با بیان اینکه امید است بتوان یک سالن ویژه بانوان در هر شهر احداث تا زمینه مشارکت زنان بیش از گذشته فراهم شود، خاطرنشان کرد: توسعه فضای ورزشی برای بانوان به منظور بهبود ورزش زنان ضروری است.
شهریان در پایان یادآورشد: بحث کاهش آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در جامعه یکی از مهم ترین وظایف متولیان ورزش در کشور است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود