21 تیر 1395
شماره خبر: 166134

توسعه استان نوپای البرز با تامین بودجه کافی

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

توسعه استان نوپای البرز با تامین بودجه کافی


استان تازه تاسیس البرز اگرچه جمعیت آن با چند استان کشور برابری می کند اما به گفته مسئولان محلی اعتبارات عمرانی البرزحتی پاسخگوی بخش کوچکی از نیازها نیست.
درسال ' اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ' باید تلاش های ویژه در بخش پروژه های عمرانی البرز صورت گیرد تا بتوان با تقویت زیرساخت ها راه آینده توسعه استان را هموار کرد. تحقق اصل 48 قانون اساسی، استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه آن، رفع تبعیض و ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته کشور،ارتقاء شاخص های برخورداری در بخش های اقتصادی، اجتماعی و زیربنایی شهرستان های کمترتوسعه یافته از مهمترین موضوعاتی است که ذهن مسئولان استان را به خود مشغول کرده است. احداث و تکمیل مدارس، مراکز بهداشتی، اصلاح و بازسازی مسیل ها از مواردی است که باید در البرز مورد توجه قرار گیرد. معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج می گوید: مرکز استان اعتبار و بودجه کافی برای پروژه های عمرانی ندارد. به گفته محمد تقی ایرانی، کرج در سال جاری اگرچه 57 درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته داریم اما این بودجه آنقدر زیاد نیست که پروژه ها را تکمیل و روند توسعه اداری کرج را بهبود بخشد. وی افزود: بهسازی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) از جمله طرح های است که نیاز اعتباری آن برآورده نشده است. در این گلزار قبورمطهر یک هزار و 700 شهید والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد.وی ادامه داد: از توان بخش خصوصی امروز هرچه بیشتر باید بهره ببریم و در بخش اقتصاد مقاومتی طرح هایی که دراین زمینه وجود دارد هرچه سریعتر باید عملیاتی شود.ایرانی تاکید کرد : طرح هایی که باید به بخش خصوصی واگذار شود از روی میز کمیته برنامه ریزی برداشته شود تا مشمول مجدد اعتبارات دولتی نشود. فرماندار کرج بیان داشت: بهسازی روستاها و اجرای طرح های کاهش خسارت های ناشی از حوادث طبیعی از جمله طرح های آبخیزداری ضروری است .
فرماندار فردیس نیزنیزمی گوید: دونوبتی بودن 40درصد مدارس شهرستان از مشکلات است .به گفته علی قنبرزمانی، بیشتر مدارس و مراکز آموزشی در این شهرستان قابل استفاده و کاربری آموزشی نیست. وی گفت: سرانه ورزشی فردیس صفر است و این شهرستان از شهرک های مختلف شکل گرفته که زیر ساخت های فرسوده دارد . وی اضافه کرد: زیرساخت ها سیستم های روشنایی در فردیس تکمیل نشده درحالی که 90درصد جمعیت آن شهری است شاهد کمبود بوستان تفریحی ، سرویس حمل و نقل عمومی هستیم. قنبرزمانی ادامه داد: تنها چهار کتابخانه و سه فرهنگسرا را در فردیس داریم که این شهرستان تازه تاسیس برای توسعه به اعتبارهای بیشتر نیاز دارد . مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز با اعلام اینکه این استان در معرض 23 حادثه طبیعی قرار دارد و هر 150سال یکبار در آن زلزله رخ می دهد گفت: از اعتبارات لازم در حوزه مدیریت بحران حوادث برخوردار نیستیم . مهدی مهرور افزود: 250میلیارد ریال برای سیل تیرماه سال 94 روستای سیجان پیش بینی شد در حالی که 30درصد آن اختصاص یافت و هنوز بازسازی زیر ساخت های این روستا نیمه کاره است. وی ادامه داد: دغدغه در حوزه مدیریت بحران استان البرز محدود به حوادث طبیعی نمی شود چراکه امروز ترافیک محورهای ارتباطی به دلیل حجم بالای مسافران عبوری به معضلی بزرگ تبدیل شده که باید تمهیدات ویژه را داشت . وی خاطرنشان کرد: اگر سیل بند و طرح های عمرانی در برخی از مناطق البرز اجرایی نشود حادثه سیل سیجان دوباره رخ می دهد، بنابراین با اختصاص اعتبارهای بیشتر به حوزه مدیریت بحران باید مانع از بروز حوادث احتمالی شد . مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر مسئولانی هستند که اعتبارات عمرانی و فرهنگی در حوزه کاری خود را ناکافی می دانند. اگرچه دولت تدبیر وامید به رغم موانع اعتباری ناشی از تحریم های ظالمانه، اهتمام ویژه به مناطق محروم داشته ، لیکن انتظار می رود برای کاهش چالش ها، آسیب ها و کاستی های استان سه میلیون نفری البرز اعتبارات استان افزایش یابد. البرز از خردادماه سال 89 به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود