30 خرداد 1394
شماره خبر: 144151

تشکل های صنفی و صنعتی نیازمند ساماندهی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تشکل های صنفی و صنعتی نیازمند ساماندهی است


نایب رییس باتاق ازرگانی البرز بر لزوم ساماندهی تشکل های صنفی و صنعتی در استان تاکید کرد و افزود: این تشکل ها بایستی بر اساس منافع ملی و با هدف رفع مشکلات و تنگناها ساماندهی شوند.
بیتا بیات" با اشاره به نقش تشکل های صنفی و صنعتی در اقتصاد کلان، تصریح کرد: در سال همدلی و همزبانی تشکل های بخش خصوصی باید با اتحاد و همکاری متقابل گام های موثری در جهت بهبود وضعیت اقتصاد کشور بردارند. وی افزود: امروزه در جوامع صنعتي، تصميم گيری هاي فردي كم رنگ تر شده، تولید کنندگان و صاحبان صنایع دريافته اند كه منافع آنها در ارتباطات و تصميم گيريهاي گروهي و اجماع صاحبان صنعت نهفته است. عضو هیات رییسه اتاق البرز ادامه داد: به همین دلیل ساختار منسجم و ارتباط توانمند تشکلی براي ارتباط موثر و هدفمند با دولت در راستاي منافع صنفي و ملي دارای اهمیت است. وی با تاکید بر ضرورت حضور تشکل ها در کنار دولت و نقد تصمیم گیری ها گفت: دولت ها به طور معمول نقش حاکمیتی و نظارتی را بر عهده دارد اما تشکل ها باید به عنوان بازوی مشورتی نقش نظارتی خود را ایفا کنند. بیات، توسعه کسب و کار، رفاه نسبی، افزایش درآمد و آموزش موثر را محصول سیاست های توسعه اقتصادی کشور دانست بر نقش تشکلها در تحقق این دستاورد ها تاکید کرد. وی افزود: اتاق های بازرگانی می تواند در آموزش تخصصی، بهبود فضای کسب وکار ، افزایش مناسبات با کشورهای مختلف تاثیر جدی داشته و با تعامل مناسب میان دولت و بخش خصوصی بستر حرکت روبه جلو برای توسعه اقتصادی را فراهم نماید.
اتاق بازرگانی و توانمند سازی تشکلهای بخش خصوصی
وی با اشاره به نقش اتاق بازرگاني به عنوان پارلمان بخش خصوصي توانمند سازي تشكلها و دفاع از حقوق صنفي و صنعتي بنگاه ها گفت: بر مبناي سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي و قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار بستر جهت مساعدت و یاری تشكلها و فعالان بخش خصوصي فراهم است. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی افزود: با هم انديشي و ارتباط موثر بخش خصوصی با اتاقهاي بازرگاني ضمن کمک به رفع موانع و مشكلات توليد و تجارت، می توان به عنوان مشاور سه قوه در رسیدن به اهداف و برنامه هاي کلان اقتصادی استانی و کشور با هم افزایی و همراهی نسبت به ارایه پیشنهادات و راهکارهای مناسب اقدام نمود.
نقش تاثیر گذار زنان در توسعه اقتصادی کشورها
"بیتا بیات"با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته، زنان سهم قابل توجهی از تولید را بر عهده دارند افزود: مشارکت اقتصادی زنان در بازارهای جهانی، نه فقط به عنوان نیروی کار، بلکه به عنوان کارآفرین، مبتکر، محقق و سرمایه گذار بر روی توسعه اقتصادی کشورها اثرگذار است. وی یادآور شد: یکی از معیارهای ارزیابی کشورها از نظر توسعه، میزان حضور و مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی است. وی اظهار کرد: باید برای پیشرفت کشور از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌وری کرد و این در حالی است که زنان در تولید اقتصادی، معدن، بازرگانی و کشاورزی فعال هستند و می‌توانند در افزایش درآمد سرانه و تولید ناخالص ملی نقش مهمی داشته باشند. نایب رییس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور ما جمعیت آماده به کار و جوان است باید با برنامه ریزی از پتانسیل زنان استفاده و آن را ساماندهی کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود