2 اسفند 1394
شماره خبر: 159051

زندگی نامه شهید حسین ایمانی نوجانی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

 زندگی نامه شهید حسین ایمانی نوجانی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید درسال 1342 در17 كیلومترى كرج در قریه اى به نام نوجان‌ در خانواده اى مذهبى به دنیا آمد. حسین قسمتى از تحصیلات ابتدایى خود را در نوجان و ادامه آن را درحصارك كرج به پایان رساند و با شروع دوره راهنمایى همراه با انجام كارروزانه خـود را ملزم به شركت دركلاس شبانه نمود...
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است: شهید درسال 1342در17كیلومترى كرج در قریه اى به نام نوجان‌ در خانواده اى مذهبى به دنیا آمد. حسین قسمتى از تحصیلات ابتدایى خود را در نوجان و ادامه آن را درحصارك كرج به پایان رساند و با شروع دوره راهنمایى همراه با انجام كارروزانه خـود را ملزم به شركت دركلاس شبانه نمود. او در تـمام دوران انقلاب در راهپیماییها و در تـظاهرات علیه رژیم ستـمشاهى شركت مستمر داشتـه و نیز به محض اطـلاع از به تحصن نشستن روحانیت مبارز در دانـشگاه تهران رسانده و مدت سه روز در آنجا به تحصن نشسته بود. بعد از پیروزى انـقلاب اسلامى به عضویت بسیج در آمده و نیز پـس از طى دوره آمـوزش فعالیت خود را درگروه «المـراقبین» آغاز كرد و مـدت یكسال به فعالیت پرداخت سپس بلافاصله پس از شروع جنگ تحمیلى برحسب احساس وظیفه به جبهه شتافت. آنكه لذت عبادت محبوب را چشید و آن را به خوشى هاى زود گذر مادى ترجیح داده بود همچون غریبهاى نا آشنا با دنیاى خاكى بیابانهاى جنوب را ماءواى سكونت عاشقانه خود نمود و سرانجام درسال 61 به آرزوى دیرینه خود یعنى شهادت رسید. پیام شهید : ای امت حزب الله از امام خمینی اطاعت کنید و از اختلافات بپرهیزید و دیگران را به وحدت دعوت کنید.
شاهد قرآنی : اعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْكُمْ ... (آل عمران/103)
و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراكنده نشوید و نعمت‏خدا را بر خود یاد كنید .
شاهد حدیثی : أَلَا وَ إِنَّكُمْ قَدْ نَفَضْتُمْ أَیْدِیَكُمْ مِنْ حَبْلِ الطَّاعَةِ وَ ثَلَمْتُمْ حِصْنَ اللَّهِ الْمَضْرُوبَ عَلَیْكُمْ بِأَحْكَامِ الْجَاهِلِیَّةِ فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ قَدِ امْتَنَ‏ عَلَى جَمَاعَةِ هَذِهِ الْأُمَّةِ فِیمَا عَقَدَ بَیْنَهُمْ مِنْ حَبْلِ هَذِهِ الْأُلْفَةِ الَّتِی [یَتَقَلَّبُونَ یَنْتَقِلُونَ فِی ظِلِّهَا وَ یَأْوُونَ إِلَى كَنَفِهَا بِنِعْمَةٍ لَا یَعْرِفُ أَحَدٌ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَهَا قِیمَةً لِأَنَّهَا أَرْجَحُ مِنْ كُلِّ ثَمَنٍ وَ أَجَلُّ مِنْ كُلِّ خَطَرٍ.(نهج البلاغة، خطبه 192(قاصعه)، بند 103 و 104) آگاه باشید كه شما هم اكنون دست از رشته اطاعت كشیدید، و با زنده كردن ارزش‏هاى جاهلیت، دژ محكم الهى را در هم شكستید، در حالى كه خداوند بر این امت اسلامى بر «وحدت و برادرى» منت گذارده بود، كه در سایه آن زندگى كنند، نعمتى بود كه هیچ ارزشى نمى‏توان همانند آن تصور كرد، زیرا از هر ارزشى گران قدرتر، و از هر كرامتى والاتر بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود